تصاویر نجومی یکم آبان (۲۲ اکتبر)

تصاویر نجومی یکم آبان (۲۲ اکتبر)

امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری تازوما،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز ناسا

در روز پنجشنبه 3 اکتبر 2024 یک دوربین پهپادی از پرتابگر سیار شماره 1 ناسا فیلمبرداری کرد. این پرتابگر روی دستگاه خزنده-حمل‌کننده 2 قرار داشت. پرتابگر از مجتمع پرتاب 39B به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا حرکت می‌کرد. پرتابگر متحرک از آگوست 2023 در سکوی پرتاب قرار داشت. این تجهیزات برای توسعه و آزمایش ماموریت آرتمیس دو ناسا در آنجا بود.

تصاویر نجومی یکم آبان (۲۲ اکتبر)

تصویر روز apod

این ستون‌های تیره و شگرف ممکن است نابودگر به نظر برسند اما در حقیقت مسئول تولید ستاره هستند! این تصویر سحابی عقاب هم نور مرئی و هم تصاویر مادون قرمز را نشان می‌دهد. نور مرئی از تلسکوپ فضایی‌هابل می‌آید. تصاویر مادون قرمز از تلسکوپ فضایی جیمز وب گرفته شده است.

طول این ستون‌های غول‌پیکر بسیار بلند است و با شاخص سال نوری باید محاسبه شود. در انتهای ستون‌ها، ستارگان جوان درخشان تشعشعات شدیدی از خود ساطع می‌کنند. این تابش باعث تبخیر مواد سبک‌تر می‌شود. سحابی عقاب حدود 7000 سال نوری از ما فاصله دارد و به خوشه ستاره ای M16 متصل است.

تصاویر نجومی یکم آبان (۲۲ اکتبر)

تصویر روز earthsky

دنباله دار سوچینشان-اتلس (Tsuchinshan-ATLAS) با زهره و کهکشان راه شیری در بالای دریای ژاپن نشان داده می‌شود. در 20 اکتبر 2024، در ساعت 7:45 بعد از ظهر، فیلیپ رومانوف (Filipp Romanov) این صحنه را در یوژنو-مورسکوی در ناخودکا روسیه مشاهده کرد. این دنباله دار درخشان، بین +3.5 و +4 قدر ظاهر داشت و دُم آن حدود 10 درجه کشیده می‌شد.

این عکس با دوربین Canon EOS 60D گرفته شده است. برای انطباق تصویر از 38 عکس، هر کدام اکسپوژر 15 ثانیه، در ISO 3200، f/3.5 و 18 میلی متر استفاده شد. تصاویر نجومی یکم آبان (۲۲ اکتبر)

تصویر روز skyandtelescope

این تصویر توسط کریس شور (Chris-Schur) در پایسون آریزونا ایالات متحده آمریکا ثبت شده است.  تاریخ/زمان ثبت عکس 10/21/24 با تجهیزات Samyang 135 f/2 بود.

منطقه اطراف ستاره صَدرالدَجاجه یا گاما ماکیان خیره کننده است. آسمان پر از سحابی‌های صورتی و قرمز، خطوط غبار تیره و خوشه‌های ستاره ای درخشان است. NGC1318 معروف به سحابی پروانه، در سمت چپ گاما قرار دارد.

درست بالای ستاره زرد، می‌توانید خوشه باز NGC6910 را ببینید. در سمت چپ بالا یک خوشه باز بزرگتر، پر از ستاره‌های زرد وجود دارد. کمان‌های سمت راست بالا بقایای ابرنواخترهای مختلف هستند. سحابی تقسیم کننده NGC6888 در پایین سمت راست قرار دارد.

اطلاعات فنی این تصویر منطقه IC1318   را در  تاریخ 10/21/24 نشان می‌دهد. لنز مورد استفاده سامیانگ 135mm f/2  ، دوربین ASI071MC   بود و در مجموع 2 ساعت  یکپارچه سازی انجام گرفت.  مکان تصویر هپی جک در آریزوناست.  

تصاویر نجومی یکم آبان (۲۲ اکتبر)

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تصاویر نجومی یکم آبان (۲۲ اکتبر)" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تصاویر نجومی یکم آبان (۲۲ اکتبر)"، کلیک کنید.