کشف و ضبط ۲۸ شیء تاریخی قاچاق در فارس

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی کشور از کشف و ضبط ۲۸ قلم شیء تاریخی قاچاق شده مربوط به دوره‌های اشکانی، ساسانی، الیمائی و اسلامی خبر داد.

به گزارش تازوما، سردارحسن مهری، فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۲۸ قلم شیء تاریخی مربوط به دوره‌های اشکانی، ساسانی، الیمائی و اسلامی با هوشیاری و اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان فارس کشف و ضبط شد.

او درباره چگونگی شناسایی این آثار تاریخی توضیح داد: یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان فارس به محض کسب اخبار واصله از دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر حمل و نقل مقادیری اشیاء عتیقه در شهرستان پاسارگاد، پس از احراز صحت خبر، با تشکیل تیم زبده از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضایی و همراهی عوامل انتظامی به محل مورد نظر رفته و با رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از خودرو قاچاقچیان عتیقه، تعداد ۲۸ قلم شیء تاریخی شامل سکه، النگو، گردنبند و… را کشف و ضبط کردند.

کشف و ضبط ۲۸ شیء تاریخی قاچاق در فارس

او اظهار کرد:با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌ فرهنگی استان فارس اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آنها  به دوره‌های اشکانی، ساسانی، الیمائی و اسلامی باز می‌گردد. همچنین تعدای از آثار اصل بوده اما فاقد ارزش تاریخی است.

مهری گفت: در این عملیات ۲ نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

کشف و ضبط ۲۸ شیء تاریخی قاچاق در فارس

کشف و ضبط ۲۸ شیء تاریخی قاچاق در فارس

کشف و ضبط ۲۸ شیء تاریخی قاچاق در فارس

کشف و ضبط ۲۸ شیء تاریخی قاچاق در فارس

پایان خبر تازوما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کشف و ضبط ۲۸ شیء تاریخی قاچاق در فارس" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کشف و ضبط ۲۸ شیء تاریخی قاچاق در فارس"، کلیک کنید.