اتصالات جوشی درزدار چیست و مزایا و معایب آن چه هستند؟

اتصالات جوشی

همانطور که در مقدمه نیز گفته شد اتصالات جوشی یکی از دو دسته اصلی اتصالات هستند که دارای دو نوع اتصالات جوشی درزدار و اتصالات جوشی بدون درز هستند. اتصالات جوشی درزدار از لوله های درزدار و یا به روش ریختگی ساخته می شوند. اتصالات جوشی مانیسمان از لوله های مانیسمان ساخته می شوند و همانند لوله مانیسمان بدون درز طولی در سرتاسر بدنه خود هستند. اتصالات جوشی به وسیله جوش لب به لب (Butt Weld) به لوله ها و یا شیرآلات متصل می شوند و از این رو به آن ها اتصالات جوشی می گویند. برای خرید اتصالات جوشی علاوه بر سایز باید همانند لوله های درزدار رده آن ها را نیز دانست؛ در واقع رده یا همان Schedule جزء اطلاعات فنی و اصلی اتصالات درزدار امین محسوب می شود.

مشخصات تماس با کارشناسان پایپ تهران

پایپ تهران به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های بازرگانی کشور از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با هدف تأمین، تجهیزات و تاسیسات صنعتی و ساختمانی آغاز نمود و در بیش از دو دهه فعالیت خود توانست بخش وسیعی از نیازمندی‌های صنایع مختلف کشور از قبيل صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی ساختمان، صنایع غذایی

آدرس تهران ،چهار راه گلوبندک خیام شمالی روبروی دادگاه جرائم اقتصادی پلاک928 (بازار تهران)
تلفن1 2155699825
تلفن2 2155699826
تلفن3 2155610448
تلفن4 2155610449

اتصالات جوشی درزدار چیست و مزایا و معایب آن چه هستند؟

اتصالات جوشی درزدار

اتصالات جوشی غالباً قسمتی از لوله هستند که به وسیله روش های خاص به آن ها شکل مورد نظر را می دهند تا به اتصالات تبدیل شوند. اتصالات جوشی درزدار سایز بزرگ را در بسیاری از موارد به روش ریختگی می سازند. روش ریختگی بدین صورت است که کربن استیل، استنلس استیل و یا هر نوع آلیاژهای فولادی را به صورت مذاب درآورده و در دو قالب که هر یک به شکل یک نیمه اتصالات است می ریزند.

پس از اینکه استیل مذاب سرد شده و به شکل قالب در آمد، آن ها را به وسیله قوس الکتریکی به یکدیگر متصل می کنند. اتصالاتی که به روش ریختگی ساخته می شوند، به دلیل دارا بودن دو درز جوشی دارای مقاومت کمتری در برابر خوردگی و حرارت هستند. از این جهت توصیه می گردد در سیستم هایی که سیال با خورندگی و یا دمای بالا جریان دارد، از این نوع اتصالات استفاده نشود.

انواع اتصالات جوشی درزدار

اتصالات با توجه به کاری که در سیستم های لوله کشی انجام می دهند، دارای انواع گوناگونی هستند. که در ادامه به بررسی هر یک از انواع اتصالات جوشی درزدار و کاربردشان می پردازیم.

  • زانو 90 درجه درزدار: زانو (Tee) از اتصالات مهم و پرکاربرد صنعت لوله کشی است که برای تغییر مسیر جریان سیال به اندازه 90 درجه مورد استفاده قرار می گیرند. زانو دارای دو نوع شعاع بلند (Long radius) و شعاع کوتاه (Short Radius) است و بسته به هر خط لوله استفاده از هر یک توسط متخصصین تعیین می گردد.
  • زانو 45 درجه درزدار: زانو 45 درجه مسیر جریان سیال را به اندازه 45 درجه منحرف می کند و مانند زانو 90 دارای دو نوع LR و SR است.
  • سه راه جوشی درزدار: یکی از پرکاربردترین اتصالات در صنعت لوله کشی سه راه است که دارای دو نوع مساوی (Equal Tee) و نامساوی (Unequal Teeیا Reducer Tee) است. زمانی که قصد ایجاد انشعاب و اضافه کردن مسیر به مسیر اصلی سیال را داشته باشیم، از سه راه استفاده می کنیم. بسته به اینکه نیاز باشد مسیر منشعب شده قطری بزرگتر از قطر مسیر جریان اصلی داشته باشد از سه راه نامساوی و برای اینکه مسیر اضافه شده قطر برابر داشته باشد از سه راه مساوی استفاده می کنند.
  • تبدیل جوشی درزدار: تبدیل که به نام Reducer نیز شناخته می شود، وظیفه تغییر اندازه مقطع لوله برای ایجاد امکان اتصال به لوله بزرگتر و یا کوچک تر را بر عهده دارد. نحوه عملکرد تبدیل ها بدین صورت است که یک سمت آن ها دارای قطر کوچکتر و سمت دیگر دارای قطر بزرگتر بوده و به دو لوله با قطر های متفاوت متصل می شوند. ردیوسرها دارای دو نوع هم مرکز و غیر هم مرکز هستند.

درباره فولاد صنعت امین

فولاد صنعت امین یکی از کارخانجات تولید کننده اتصالات باکیفیت در کشور است که در زمینه تولید انواع اتصالات مورد نیاز در صنایع مختلف فعالیت دارد. این شرکت صنعتی در طی سال های فعالیت خود توانسته است با بهره گیری از مواد اولیه مرغوب و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، محصولات باکیفیتی را تولید و جهت استفاده مشتریان به بازار عرضه نماید. اتصالات جوشی امین از جمله تولیدات پرطرفدار ساخت این شرکت به حساب می آیند که در انواع و مدل های مختلف با کاربردهای گوناگون تولید می شوند. برای تهیه اتصالات جوشی تولید این شرکت می توانید از طریق سایت پایپ تهران، نماینده رسمی فروش این محصولات در کشور اقدام نمایید.

استانداردهای تولید اتصالات و لوله جوشی امین

با توجه به آنکه اتصالات جوشی تولید این شرکت در تمامی شهرهای کشور مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین از کلیه استانداردهای لازم برخوردار هستند و مورد تایید شرکت ملی گاز در شهرهای مختلف هستند. این شرکت ایرانی برای تولید اتصالات خود دارای گواهینامه استاندارد ایزو 9001: 2018 است و محصولاتی را که برای عرضه به مشتریان تولید می کند مورد تایید شرکت گاز ایران و سازمان های نظام مهندسی کشور است.

ویژگی های اتصالات جوشی امین

شرکت فولاد صنعت امین برای تولید محصولات خود از علاوه بر بهره گیری از مواد اولیه مرغوب، از نیروهایی متخصص و مجرب در امر تولید نیز استفاده می کند و همین امر موجب می شود تا تولیداتی مطابق با استانداردهای روز کشور در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. تمامی تولیدات این برند ایرانی به دلیل کیفیت ساخت بالا، از عمر مفید و ماندگاری بالایی برخوردار هستند و در مقابل دما و فشار بالا از مقاومت بالایی برخوردار اند. از دیگر ویژگی های اتصالات جوشی امین می توان به قیمت مقرون به صرفه آن ها اشاره کرد که تمامی این مزیت ها، به محبوبیت هر چه بیشتر این برند در کشور کمک می کند.

مزیت های اتصالات فولاد صنعت امین

لوله ها و اتصالات جوشی تولید این شرکت ایرانی اعم از اتصالات جوشی گازی درزدار و اتصالات جوشی مانیسمان دارای مزایای مختلفی هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– این اتصالات جوشی به دلیل کیفیت ساخت مناسب و استفاده از مواد اولیه باکیفیت، در برابر عواملی همچون دما و فشار بالا مقاومت قابل توجهی دارند و دچار آسیب نمی شوند.

– با توجه به آنکه این اتصالات مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می شوند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و مورد تایید شرکت گاز کشور هستند.

– اتصالات جوشی امین دارای ساختاری یکپارچه هستند، نسبت به دیگر انواع اتصالات فضای کمتری را اشغال می کنند و با داشتن سطوح داخلی صاف مانع افت فشار سیستم می شوند.

– این محصولات در کنار کیفیت بالا، از قیمت مناسبی برخوردار هستند و به همین سبب در شبکه گاز رسانی در شهرهای گوناگون کشور بسیار محبوب و پرکاربرد هستند.

قیمت اتصالات گازی و جوشی امین

قیمت اتصالات گازی و جوشی امین با توجه به نوع اتصال ، سایز و درزدار و بدون درز بودن اتصال متفاوت می باشد. سایز این اتصالات از 2 اینچ الی 10 اینچ می باشد و قیمت اتصالات امین با توجه به نوع اتصال و سایز از 98,000 ریال الی 18,000,000 ریال می باشد. در زیر علاوه بر آشنایی با برند امین ، لیست قیمت انواع اتصالات گازی امین نیز قابل مشاهده می باشد.

شرکت فولاد صنعت امین تولید کننده اتصالات گازی امین می باشد. اتصالات جوشی امین در دو نوع مانیسمان بدون درز و سیاه درزدار به بازار عرضه می شود.

انواع اتصالات گازی و جوشی امین

از جمله اتصالات امین اتصال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زانو 45 درجه و 90 درجه ( درزدار سبک، درزدار استاندارد و بدون درز استاندارد)
  • سردنده ( درزدار سبک، درزدار استاندارد و بدون درز استاندارد)
  • کپ (سنگین رده 40 و کاسه ای )
  • سه راه مساوی (درزدار استاندارد ، بدون درز استاندارد)

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اتصالات جوشی درزدار چیست و مزایا و معایب آن چه هستند؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اتصالات جوشی درزدار چیست و مزایا و معایب آن چه هستند؟"، کلیک کنید.