زارع: برای برطرف سازی مشکلات سرانه آموزشی به 829 مدرسه 15 کلاسه در استان تهران نیاز داریم

زارع: برای برطرف سازی مشکلات سرانه آموزشی به 829 مدرسه 15 کلاسه در استان تهران نیاز داریم

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: برای برطرف سازی مشکلات سرانه آموزشی به 829 مدرسه 15 کلاسه در استان تهران نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری تازوما، عباس زارع، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ضمن تسلیت و تعزیت مجدد به مناسبت شهادت رییس جمهوری محبوب کشورمان در یک نشست خبری که امروز پیش از ظهر در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران برگزار شد، درباره آخرین اقدامات مدرسه سازی در استان تهران و بیست وششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: 111 مدرسه در قالب هزار و 273 کلاس و 162 هزار مترمربع زیربنا فضای آموزشی را تحویل دانش آموزان و مسیولان آموزش و پرورش دادیم؛ 86 مدرسه در شهرستان های استان تهران داریم و 25 مدرسه در شهر تهران قرار دارد؛ در مقایسه با سال 1401 تحویل پروژه های آموزشی سه برابر شده است.

وی با اشاره به 1402، اظهار کرد: در دولت مردمی 204 مدرسه در قالب 2 هزار و 63 کلاس درس تحویل و 2 هزار و 69 مترمربع در دولت سیزدهم محقق شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه تخریب بازسازی 500 کلاس درس در سال 1402 صورت گرفت، تصریح کرد: با کاهش میزان فرسودگی مدرسه و کلاس درس روبرو هستیم.

وی با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهور شهید، ادامه داد: 10 مدرسه در بهارستان، 5 مدرسه در اسلامشهر و در رباط کریم و در مجموع 22 مدرسه از اعتبارات سفرهای رییس جمهور تحویل دانش آموزان داده شد.

زارع اضافه کرد: کوتاه شدن زمان اجرای پروژه ها یعنی تحویل 10 مدرسه در بازه زمانی 4، 5 و 6 ماه بود و زمان تحویل پروژه کمتر از 2 سال شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ابراز کرد: اعتماد بین کارفرما و کارآفرینان برقرار است و زمان تحویل مدارس با خنده دانش آموزان عجین شده است.

وی صنعتی سازی را از اقدامات دیگر اداره نوسازی دانست و در برنامه صنعتی سازی روش هایی مانند ال اس اف را انجام دادیم و با وزارت دفاع مذاکراتی را از جمله روش اف اس تی را انجام دادیم که روش نوین است؛ 70 درصد این روش، روش صنعتی سازی محسوب می شود.

زارع با اشاره به اینکه سرعت و کیفیت پروژه ها باید صعود پیدا کند، ادامه داد:  کاهش هزینه ها نیز یکی از اهداف دیگر در پروژه ها است و حذف بخاری های شعله مستقیم را در برنامه داریم. در واقع، هیچ مدرسه ای با بخاری های شعله مستقیم وجود ندارد، اگر هم باشد، مدرسه استیجاری است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه آسفالت و ایزوگام برای یک میلیون متر مریع آسفالت انجام شده است، اظهار کرد: 360 مدرسه آسفالت و 370 مدرسه ایزوگام شد. همچنین 215 مدرسه را نوسازی کردیم.

زارع اضافه کرد: نوسازی تجهیزات و تعویض رویه صندلی ها نیز انجام شد و گروه جهادی قرارگاه کار را عملیاتی کرد. 279 مدرسه با 3305 کلاس را در این طرح تحت پوشش قرار دادیم.

وی با اشاره به استانداردسازی سیستم 145 مدرسه در قالب هزار و 570 کلاس درس، ابراز کرد: 126 مدرسه در قالب هزار و 433 کلاس درس استانداردسازی شد و 100 مدرسه در شهرستان های استان تهران و 26 مدرسه در شهر تهران انجام شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ادامه داد: پروژه های غیر آموزشی از جمله سالن آمفی تیاتر 480 نفره باشگاه دانش پژوهان جوان را در سه ماه تکمیل و تحویل داده شد. یک پروژه بزرگ مقیاس هم اردوگاه شهید باهنر با زیربنا 9 هزار متر است که پیشرفت 70 درصدی دارد و امسال تحویل داده خواهد شد.

زارع اظهار کرد: 21 خرداد بیست و ششمین جشنواره خیرین را داریم ؛ جذب خیرین جدید و گرامی داشت 1 همت تعهدات خیرین محترم است که 65 درصد تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: از 111 مدرسه 55 مدرسه با مشارکت خیرین و 33 درصد مشارکت خیرین و مابقی مشارکت دولت است. 9 غرفه ایجاد کردیم و یکی از غرفه ها در مقاوم سازی فعالیت می کند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ابراز کرد: در استان تهران 5 هزار و 629 مدرسه دولتی شامل 59 هزار و 482 کلاس دولتی و 1 میلیون و 800 دانش آموز هستیم.  13/8 درصد کلاس های موجود نیازمند تخریب و بازسازی که بیشتر در شهر تهران هستند.

زارع ادامه داد: مدارس مناطق 9،8،7،6،13،16،11،12 و شهرستان های قرچک، پاکدشت، شهریار و دماوند نیاز به تخریب و نوسازی دارند. همچنین 13 هزار کلاس درس یعنی 28 درصد کلاس ها نیز در استان تهران نیازمند مقاوم سازی هستند. 

وی افزود: سرانه دانش آموزی استان را از 3.8 دهم مترمربع به 4.74 دهم مترمربع رساندیم، میانگین سرانه دانش آموزی اکنون در شهر تهران 6.1 و در شهرستان ها 3.38 است.  4 منطقه در شهر تهران از میانگین سرانه متوسط 4.74 استان، پایین تر است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه 134 مدرسه پانزده کلاسه نیاز داریم، اظهار کرد: همچنین 695 مدرسه 15 کلاسه در شهرستان های استان تهران نیاز داریم

695 مدرسه 15 کلاسه نیاز داریم. برای برطرف سازی مشکلات سرانه آموزشی به 829 مدرسه 15 کلاسه در استان تهران نیاز داریم و به بیش از 24 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: همچنین 50 هزار میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی و مقاوم سازی در استان تهران نیاز داریم.

زارع با اشاره به برنامه هفتم، ادامه داد: در برنامه هفتم می خواهیم سالانه 900 کلاس درس را تخریب و بازسازی و سالانه 800 کلاس درس را مقاوم سازی کنیم. همچنین سالانه می خواهیم 1020 کلاس درس را احداث کنیم. ما در برنامه هفتم و هشتم می توانیم مشکل فضای آموزشی استان را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمین در استان تهران از مشکلات اساسی است و نیاز به پیگیری های جدی دارد. شهر تهران و هم شهرستان ها که چالش ماست یکی مشکل زمین است و دیگری اعتبارات است.

زارع اضافه کرد: اعتبار مکفی از دیگر چالش های ما در اداره نوسازی است و باید بر اساس شاخص پایتخت انجام شود.

وی ابراز کرد: راهکارهایی که باید انجام شود در خصوص فضای آموزشی است و باید کارگروه های استانی در خصوص مولدسازی انجام شود. جذب خیرین نیز هر ساله در قالب جشنواره ها انجام می شود و امسال سعی می کنیم با نوآوری بهتر از سال های گذشته انجام شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زارع: برای برطرف سازی مشکلات سرانه آموزشی به 829 مدرسه 15 کلاسه در استان تهران نیاز داریم" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زارع: برای برطرف سازی مشکلات سرانه آموزشی به 829 مدرسه 15 کلاسه در استان تهران نیاز داریم"، کلیک کنید.