نامه 300 کارمند استرالیایی علیه «همدستی کانبرا در جنایات رژیم صهیونیستی»

نامه 300 کارمند استرالیایی علیه «همدستی کانبرا در جنایات رژیم صهیونیستی»

بیش از 300 کارمند دولت های فدرال، ایالتی و محلی استرالیا با امضای نامه ای نسبت به «همدستی» کانبرا در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین هشدار داده اند.

به گزارش تازوما، صدها کارمند دولتی از سراسر استرالیا و از سراسر آژانس های ایالتی و فدرال این کشور، نامه ای سرگشاده را امضا کرده اند که در آن از دولت فدرال خواسته شده «فورا تمام صادرات نظامی به اسراییل را متوقف کند.»

این نامه که توسط بیش از 300 تن امضا شده است، به هشدار کارشناسان سازمان ملل در ماه فوریه اشاره می کند که انتقال سلاح یا مهمات به رژیم صهیونیستی برای استفاده در غزه را ناقض قوانین بین المللی بشردوستانه دانستند. در این نامه هشدار، استرالیا به عنوان صادرکننده تسلیحات برای رژیم صهیونیستی نام برده شده، ادعایی که دولت کانبرا آن را رد می کند.

در ماه فوریه، «ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا مدعی شد: «هیچ صادرات تسلیحاتی از استرالیا به اسراییل وجود ندارد و سال هاست که چنین چیزی وجود نداشته است.» همچنین در ماه نوامبر، «پنی وانگ» وزیر امور خارجه استرالیا ادعا کرد کانبرا «از زمان آغاز درگیری حماس و اسراییل به اسراییل سلاح ارسال نکرده است.»

اکثریت کسانی که نامه مذکور را امضا کرده اند برای ادارات دولتی فدرال و ایالتی کار می کنند و بقیه در دولت محلی مشغول به فعالیت هستند.

به نوشته روزنامه گاردین، در نامه آمده است: «به عنوان کارمندان دولتی که کارشان خدمت به جوامع ماست، این وظیفه ماست که نگرانی عمیق خود را ابراز کنیم که شما استرالیا را به شریک شدن در یک نسل کشی دیگر، یک پروژه استعماری دیگر و لکه دار کردن وجهه کشور استرالیا با جنایات جنگی بیشتر هدایت می کنید. این جنایات جنگی باز هم در خدمت قدرت های خارجی است.»

امضاکنندگان این نامه تاکید کردند: «ما از دولت استرالیا می خواهیم که با توقف فوری کلیه صادرات نظامی به اسراییل، اقدامی سریع و قاطع برای پایان دادن به حمایت خود از نسل کشی، پاکسازی قومی و اشغال غیرقانونی فلسطین انجام دهد.»

امضاکنندگان چهار خواسته از دولت استرالیا دارند؛ «تحویل تمام قطعات نظامی و تسلیحات به اسراییل را متوقف کنید، ارایه پشتیبانی شناسایی از تاسیسات پینگ گپ (Pine Gap) را متوقف کنید، تمام قراردادها و همکاری با تامین کنندگان تسلیحات اسراییلی را لغو کنید، کلیه اطلاعات مربوط به فروش مجوزهای صادرات نظامی به شرکت های استرالیایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات و قطعات تسلیحاتی را به اسراییل عرضه می کنند، افشا کنید.»

این نامه به گزارش هایی اشاره دارد که نشان می دهد کارمندان دولتی در بریتانیا به دلیل ترس از اینکه ممکن است در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه شریک باشند، درخواست توقف کار کرده اند.

این گزارش همچنین به گزارشی در ماه نوامبر اشاره می کند که نشان می دهد صادرات تسلیحات و مهمات استرالیا به رژیم صهیونیستی  در پنج سال گذشته بالغ بر 13 میلیون دلار بوده است و داده های منتشر شده توسط وزارت امور خارجه و تجارت نشان می دهد که استرالیا تنها در فوریه 2024 بیش از 1.5 میلیون دلار به طور مستقیم «سلاح و مهمات» به تل آویو صادر کرده است.

این نامه توسط طیف وسیعی از سازمان ها، از جمله شبکه دفاع از فلسطین در استرالیا، اتحادیه ها برای فلسطین و جنبش عدالت فلسطین در سیدنی تایید شده است.

رژیم صهیونیستی در شرایطی اتهام نسل کشی را رد می کند که از هفتم اکتبر 2023 و از زمان به راه افتادن جنگ صهیونیست ها علیه منطقه محصور غزه، بیش از 36000 فلسطینی از جمله حدود 15000 کودک به شهادت رسیده اند.

صهیونیست ها همچنین شامگاه یکشنبه برگ تازه ای از جنایات خود رو کردند و با بی رحمی اردوگاه چادری فلسطینیان آواره از شمال غزه را در رفح، واقع در جنوبی ترین نقطه غزه هدف گرفتند و در این حمله مرگبار دست کم 45 فلسطینی دیگر جان باخته و صدها تن دیگر مجروح شدند، آن هم در شرایطی که وضعیت درمانی بسیار وخیم گزارش شده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی گرچه این جنایت را «تراژدی» و «اشتباه» خواند، اما صهیونیست ها بار دیگر بامداد سه شنبه به اردوگاه آوارگان در رفح یورش بردند و جان ده ها فلسطینی دیگر را هم گرفتند.

پایان خبر تازوما  

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نامه 300 کارمند استرالیایی علیه «همدستی کانبرا در جنایات رژیم صهیونیستی»" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نامه 300 کارمند استرالیایی علیه «همدستی کانبرا در جنایات رژیم صهیونیستی»"، کلیک کنید.