ماهواره رله چین به مدار رفت

برای کاوش ماه؛

ماهواره رله چین به مدار رفت

پرتاب ماهواره رله چین برای ماموریت کاوشگر ماه با موفقیت انجام شد و بدین ترتیب امکان مخابره اطلاعات سمت دور ماه به پایگاه زمینی مهیا می شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری تازوما به نقل از رویترز، اداره ملی فضایی چین امروز اعلام کرد، ماهواره «چویچیایو2» با موفقیت در مدار قرار گرفته است. این ماهواره اول فروردین از استان هانیان در چین به فضا پرتاب شد و در تاریخ 14 فروردین با اصلاح مسیر خود عملیات قرارگرفتن در مدار بیضی شکلش را آغاز کرد.

به گزارش رسانه های دولتی چین، پرتاب ماهواره رله سیگنال کلیدی یک موفقیت کامل بوده و به عنوان پل ارتباطی برای ماموریت های کاوشگر ماه آینده عمل می کند.

چین ماهواره چویِچیایو2 را که به نام پل افسانه ای ساخته شده به همراه دو ماهواره مینیاتوری دیگر را در بیستم ماه مارس به فضا پرتاب کرد.

چویِچیایو2 حداقل تا سال 2030 به عنوان پل ارتباطی بین عملیات زمینی روی زمین و ماموریت های کاوشگر ماه آینده در سمت دور ماه استفاده می شود؛ سمت نزدیک ماه همیشه رو به زمین است. این بدان معناست که انتقال داده از سمت دور غیرممکن است به این دلیل که هیچ خط دید مستقیمی وجود ندارد.

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی، شیونگ لیانگ، محقق و توسعه دهنده ماهواره چویِچیایو2، این ماهواره را به عنوان سوییچ اصلی کل مرحله چهارم ماموریت های قمری توصیف کرد.

وی شرح داد، تنها زمانی که سوییچ اصلی روشن شود، تمام ارتباطات می توانند شروع به کار کنند.

چویِچیایو2 به دور ماه می چرخد و سیگنال ها را به و از ماموریت چانگ ای 6 که انتظار می رود ماه آینده پرتاب شود، ارسال می کند. کاوشگر روباتیک چانگ ای 6 به دنبال بازیابی نمونه هایی از یک حوضه باستانی است و برای اولین بار مواد ماه را از سمت پنهان ماه جمع آوری می کند و همچنین به عنوان سکوی رله برای ماموریت قمری چانگ ای 7 در سال 2026 و ماموریت چانگ ای 8 در سال 2028 استفاده خواهد صد.

به گزارش اداره ملی فضایی چین، عملکرد چویِچیایو2 الزامات ماموریت های آینده کاوش تنها قمر زمین را برآورده می کند و می تواند خدمات ارتباطی رله را برای پروژه های اکتشاف ماه چین و ماموریت های ماه آینده برای چین و سایر کشور ها ارایه دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماهواره رله چین به مدار رفت" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماهواره رله چین به مدار رفت"، کلیک کنید.