تولید 21میلیون اصله نهال در نهالستانهای آذربایجان غربی

تولید 21میلیون اصله نهال در نهالستانهای آذربایجان غربی

تازوما/آذربایجان غربی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: بدنبال احیای سطح زراعت چوب در استان هستیم.

سید نبی قایمی در گفت وگو با تازوما افزود: سطح زراعت چوب استان در گذشته 21هزار و 500هکتار بود که اکنون به 7هزار هکتار کاهش یافته با برنامه ریزی و اقداماتی که درحال انجام است انتظار داریم به سطح 31هزار هکتار زراعت چوب رسیده و سطح زراعت چوب استان را احیا کنیم.

وی تصریح کرد: در گذشته 2 نهالستان دولتی در دارک مهاباد و باراندوز نهال تولید می کردند و امسال 2 نهالستان دیگر نیز خوی و سردشت جهت تولید گونه های جنگلی راه اندازی شدند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی یاد آور شد: در سال جاری 21میلیون اصله نهال در نهالستان های دولتی وخصوصی استان تولید شد که 2ونیم برابر بیشتر از میزان مشخص شده برای استان بود.

قایمی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جزو استانهای پیشرو در تولید نهال در کشور است، اظهار کرد: 4میلیون و900هزار اصله نهال در سطح نهالستان های دولتی تولید می شود و 16میلیون اصله نهال توسط بخش خصوصی تولید می شود که عمدتا زراعت چوب هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف منابع طبیعی کاشت یک میلیارد درخت در طی 4 سال در کشور است، یادآور شد: از این میزان تولید و کاشت 33میلیون اصله نهال در طی 4سال سهم استان است.

وی ادامه داد: امسال سهم استان تولید و کاشت 8 میلیون اصله نهال بود که به همه تعهدات خود در سال جاری عمل کرده ایم.

پایان خبر تازوما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید 21میلیون اصله نهال در نهالستانهای آذربایجان غربی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید 21میلیون اصله نهال در نهالستانهای آذربایجان غربی"، کلیک کنید.