۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان آماده کشت پاییزه

۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان آماده کشت پاییزه

تازوما/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای دستیابی به جهش تولید، ارتباط مستمر کشاورزان با مراکز تحقیقاتی و ترویجی به منظورآموزش و افزایش آگاهی بهره برداران و بکارگیری فناوری و نوآوری در فرآیندهای تولید و تدارک به‌موقع نهاده‌ها شامل کود، بذر و سموم و ماشین آلات کشاورزی بسیار ضروری است.

علیرضا دهمرده در گفت وگو با تازوما- تصریح کرد: امسال ۱۱۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با همت بهره برداران به زیر کشت انواع  محصولات پاییزه می رود.

وی افزود: با توجه به تدوام روزهای داغ تابستانی و افزایش میزان رطوبت، ریزش خرما در نخلستان ها رو به افزایش گذاشته و به کشاورزان خسارت وارد کرده است و نیاز است کارشناسان ستاد بیمه هر چه سریعتر نسبت به برآورد میزان خسارات و پرداخت غرامت اقدام کنند.

وی با اشاره به وسعت نخلستان های سیستان‌وبلوچستان و گسترش آفت قرنطینه ای سوسک سرخرطومی حنایی خرما اظهار کرد: کشاورزان برای کنترل این آفت و نابودی آن با بهره‌گیری از دانش بومی و رصد و پایش مستمر این آفت خطرناک ‌از امکانات آمادگاه مبارزه با آفات جنوب شرق کشور که در ایرانشهر راه اندازی شده بهره گیرند.

پایان خبر تازوما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان آماده کشت پاییزه" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان آماده کشت پاییزه"، کلیک کنید.