پرداخت ۷۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات درچهارمحال وبختیاری/ایجاد ۵۴هزارو۸۰۰ فرصت شغلی در استان

پرداخت ۷۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات درچهارمحال وبختیاری/ایجاد ۵۴هزارو۸۰۰ فرصت شغلی در استان

محمدکاظم منزوی شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد:‌ این تسهیلات برای طرح‌های اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت و ۵۴ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به تحقق تعهد اشتغال برای ۲۱ هزار و ۹۴۳ نفر در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته افزود:‌ از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای ۱۵ هزار نفر در استان اشتغال‌زایی شده است.

منزوی تصریح کرد:‌ در سال‌جاری تعهد ایجاد اشتغال برای سه هزار و ۲۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در چهارمحال و بختیاری تعهد شد.

وی با اشاره به تلاش برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری در سه سال اخیر یادآور شد: توسعه گردشگری عشایری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با سرعت در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۱۲۸ شاخص ارزیابی در دستگاه‌های اجرایی مختلف وجود دارد که افزایش سرمایه‌گذاری، جلب رضایت مردم، تسهیل‌گری در امور، ارتقای ساختار حکم‌رانی و کنترل تورم از مهم‌ترین این شاخص‌ها است.

وی گفت:‌ در سه سال اخیر بیشترین اختیارات استانی برای کمک به واردکنندگان و صادرکنندگان انجام شد.

منزوی تاکید کرد: صادرات گمرکی برخی محصولات استان‌های دیگر از گمرک چهارمحال و بختیاری با هدف ارتقای درآمدهای گمرکی استان در سه سال اخیر انجام شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نرخ تورم استان در خردادماه سال‌جاری ۳۶ درصد بود که این نرخ در مدت مشابه سال قبل ۵۹.۱ درصد گزارش شد.

کیومرث مرادی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در نرخ تورم رتبه پانزدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از اشتغال استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت:‌ ۶۲ بسته سرمایه‌گذاری بدون نام برای ارائه به سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در استان تهیه شده است.

ابراهیم رئیسی نافچی تاکید کرد: اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری براساس سند آمایش سرزمینی انجام خواهد شد.

سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری نیز گفت: میزان صادرات کالا از گمرک استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری ۱۷۴ میلیون و ۶۶۹ هزار کیلوگرم بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش دارد.

مظاهر ربیعی تصریح کرد: ارزش این کالاها ۸۲ میلیون و ۳۲۱ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد بیشتر شده است.

وی افزود: بیشترین کالاهای صادراتی چهارمحال و بختیاری شامل انواع کود اوره، میله‌های آهنی، میلگرد، مغز بادام، لوازم خانگی، خوراک آبزیان، موکت، شیر خشک و مصنوعات پلاستیکی است که به کشورهای ترکیه، عراق، هندوستان، افغانستان، ارمنستان، سوریه، پاکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، ایتالیا، تاجیکستان، نیجریه، قطر و یونان صادر می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: خرید تضمینی گندم در استان به افزون‌بر ۶۰ هزار تن رسید.

یزدان یگانگی تاکید کرد: این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع ۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران چهارمحال و بختیاری تاکنون یک‌هزار میلیارد ریال به‌صورت علی‌الحساب به کشاورزان پرداخت شده و قرار است بقیه این مطالبات تا پایان شهریورماه سال‌جاری پرداخت شود.

یگانگی تصریح کرد: نیاز چهارمحال و بختیاری به گندم سالانه ۱۲۰ هزار تن است که بقیه نیاز استان از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون ۵۰ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در استان با یک میلیون نفر جمعیت خدمات‌رسانی می‌کنند.

حسن شمسی‌پور دهکردی تاکید کرد: از این تعداد هفت هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب هستند و یا تاریخ پروانه کسب آن‌ها منقضی شده است.

رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی صنعتی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مجوز ۷۰۰ طرح راکد با صفر درصد پیشرفت فیزیکی در استان باطل شد.

محمدعلی چراغیان تاکید کرد:‌ یک‌هزار و ۷۳۸ طرح تولیدیو صنعتی نیمه‌تمام با حجم سرمایه‌گذاری ۹۱۰ هزار میلیارد ریال و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بالا و اشتغال اسمی ۲۹ هزار نفر در حال فعالیت است.

وی افزود: از این تعداد ۴۵۴ واحد صنعتی و تولیدی دارای افزون‌بر ۶۰ درصد و بقیه کمتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون ۱۰ فقره پروانه اکتشاف جاری و ۱۷ فقره گواهی کشف معدنی در استان صادر شده است.

امیرارسلان سیدین به وجود ۱۶۳ معدن دارای پروانه فعالیت در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۶ طرح شناسایی پتانسیل‌های معدنی در استان انجام شد که گزارش‌های آن رای ارائه به سرمایه‌گذاران آماده است.

گفتنی است، در این نشست تعدادی از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری دیدگاه‌ها، نظرها و انتقادهای خود در حوزه اقتصادی استان را ارائه کردند.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پرداخت ۷۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات درچهارمحال وبختیاری/ایجاد ۵۴هزارو۸۰۰ فرصت شغلی در استان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پرداخت ۷۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات درچهارمحال وبختیاری/ایجاد ۵۴هزارو۸۰۰ فرصت شغلی در استان"، کلیک کنید.