لزوم ورود تامین اجتماعی به مسئله جوانی جمعیت و غربالگری

لزوم ورود تامین اجتماعی به مسئله جوانی جمعیت و غربالگری

به گزارش تازوما از مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار مدیرکل و مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران و معاونین به‌مناسبت هفته تامین اجتماعی، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان و گرامیداشت هفته تامین اجتماعی، گفت: هر چیزی که به انسان اطمینان و آرامش دهد از نظر بهداشت روانی و اخلاقی و انسانی خوب است.

وی افزود: اینکه انسان ببیند در اواخر عمر بعد از بازنشستگی پناهگاهی که او را تامین کند وجود دارد، حس خوبی را به انسان منتقل می‌کند و آبرویش در جمع خانوادگی خودش محفوظ است و از طعنه و اعتراض اعضای خانواده هم در امان خواهد بود، تامین اجتماعی انسان را در خانواده سربلند کرده و آبرو را حفظ می‌کند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: باید بین حقوق بازنشستگی و تورم موجود تعادل و تناسب وجود داشته باشد، برای شاغلین نیز همانطور است اما شاغلین جوان‌تر بوده توان کار در جای دیگر را دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تامین اجتماعی باید پیشگیرانه عمل کند یعنی جاهای دیگر هزینه‌های انجام دهد تا هزینه جاری‌اش کمتر شود. با این روند در آینده بار پرداخت حقوق و مزایای تامین اجتماعی بیشتر خواهد شد، شما باید به مسئله جوانی جمعیت توجه کنید و هر چقدر در درمان نازایی‌ها، ارائه مشوق‌های لازم برای ازدواج و فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری کند ضرر نکرده و هزینه خودش را کمتر می‌کند.

امام جمعه ساری اضافه کرد: نکته دوم در رابطه با غربالگری است اگر برای این بخش هزینه کنید پیشگیری است، هم درد و رنج به مردم نمی‌رسد و هم هزینه درمان پائین می‌آید، تجهیزات مدرن‌تری که بتواند زودتر بیماری‌های شایع را تشخیص دهد اختصاص دهید.

این مسئول همچنین گفت: مسئله دیگر اینکه امروز در مملکت خودمان اسراف و مصرف بیش از اندازه آسیب است، سرانه مصرف آب برای هر فرد در روز باید ۲۵۰ لیتر باشد اما بیشتر است، مصرف برق ما از ۷۶هزار مگاوات و مصرف بنزین ما از ۱۳۰ میلیون لیتر عبور کرده است، تا چه زمانی می‌خواهیم اینطور رفتار کنیم؟ تامین اجتماعی باید روی الگوی مصرف کار کند.

وی خطاب به مسئولان حاضر در جلسه تاکید کرد: روی فساد درون سازمانی تمرکز کنید، تبعیض‌ها و عدم شایسته‌سالاری‌ها از جمله مواردی است که مشاهده می‌شود، مقداری از آن در صندوق بازنشستگی دیده شده مراقب خروجی‌های نادرست باشید تا انشاالله اوضاع درست شود.

۴۶

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لزوم ورود تامین اجتماعی به مسئله جوانی جمعیت و غربالگری" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لزوم ورود تامین اجتماعی به مسئله جوانی جمعیت و غربالگری"، کلیک کنید.