فاصله معنادار سرانه زمین‌صنعتی‌ با میانگین کشوری در کردستان/ صنایع کوچک در کردستان مغفول مانده است

فاصله معنادار سرانه زمین‌صنعتی‌ با میانگین کشوری در کردستان/ صنایع کوچک در کردستان مغفول مانده است

تازوما/کردستان مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان گفت: تقویت استراتژی تولید و افزایش اشتغال در گرو حمایت از صنعت است.

امانی، امروز دوشنبه (۲۹ مردادماه) در جمع اصحاب رسانه استان کردستان توسعه و ایجاد شهرک ها، احداث زیرساخت در شهرک های صنعتی و حمایت از صنایع کوچک را از مهمترین وظایف شرکت شهرک های صنعتی ذکر کرد و افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه و نهادینه شدن فرهنگ علم و فناوری در صنایع کوچک از مهم ترین رویکردهای شرکت شهرک‌های صنعتی در کردستان است.‌

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از ۷۰ درصد صنایع، مربوط به صنایع کوچک و متوسط است افزود: این آمار نشان می دهد که بار اصلی ارزش افزوده، تولید، اشتغال و تولید ثروت بر دوش صنایع کوچک است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، حلقه مفقوده تولید در کردستان، نبود زیرساخت های لازم است و بر همین اساس اشتغال و ارزش افزوده در استان مغفول مانده است.

وی اعلام کرد که در حال حاضر شرکت شهرک های صنعتی کردستان، یک هزار و ۴۵۱ هکتار اراضی در اختیار دارد که از این میزان، ۶۹۷ هکتار صنعتی است، همچنین این شرکت با یک هزار و ۶۲۰ قرارداد، ۷۵۰ واحد به بهره برداری رسیده، اشتغالزایی برای ۱۱ هزار و ۵۱ نفر و سرمایه گذاری ۳۴ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال در حال فعالیت است.

امانی، میزان سرانه زمین صنعتی در استان کردستان را ۴ متر مربع و نصف سرانه کشوری اعلام و تصریح کرد: کمبود زمین و نبود زیرساخت‌های لازم در شرکت شهرک های صنعتی مهم تری دغدغه صنعت استان به شمار می رود.

وی مجموع پروژه های تعریف شده از محل اعتبارات عمرانی را طی سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و  ادامه داد: امسال ۲۴ پروژه فعال به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تعریف شده که اگر تحقق یابد به اشتغال‌زایی و توسعه صنعت استان کمک کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، مالکیت اسناد را از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان استان عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته ۲۶۱ هکتار اراضی ثبتی و ۳۲ هکتار اسناد تفکیکی در شهرک صنعتی دهگلان صادر شد و امسال هم بر نامه ریزی شده که در شهرک صنعتی سنندج و سقز اسناد تفکیکی اجرایی شود.

به گفته امانی، سند ثبتی ۲۸ هکتار شهرک صنعتی کامیاران ۲، پایش ۲۲۵ قرارداد، فسخ ۹۲ قرار داد و باز پسگیری ۱۳ هکتار زمین، اشتغال اسمی ۸۷۹ نفر، واگذاری بیش از ۱۴ هکتار اراضی صنعتی و بهره برداری از ۴۲ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۴۸۰ نفر با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۱۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات مهم شرکت شهرک های صنعتی داستان در سال گذشته است.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی از صنایع کوچک بیان کرد: در سال گذشته ۳۶ واحد صنعتی راکد احیا شده و اقدامات حمایتی لازم از کنسرسیوم ها صورت گرفته است و سال گذشته اولین کنسرسیوم صادراتی را داشته ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان، گفت: صنایع بزرگ نیازمند سرمایه‌گذاری کلان و زمین زیاد است اما صنایع کوچک به صورت چابک تر می توانند اشتغالزایی بیشتری داشته باشند.

وی از جهش خوب اعتبارات عمرانی طی دو سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه صنایع در کردستان نیازمند اعتبارات بیشتری است.

حوزه صنایع کوچک در کردستان مغفول مانده است

نجفی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان، در ادامه این جلسه، گفت: حوزه صنعت و به ویژه صنایع کوچک در کردستان مغفول مانده و نیازمند حمایت و برندسازی در حوزه های مختلف است که باید با رویدادهای خلاق و کشوری معرفی شوند.

وی افزود: توسعه شهرک های صنعتی تحول آفرین است و حمایت از صنایع کوچک بر تغییر برند کردستان از صرف کشاورزی و یا فرهنگی بودن تاثیر گذار بوده و به اشتغال فارغ التحصیلان نیز کمک می‌کند.

کردستان دارای کنسرسیوم صادراتی است و ۲۶ فن بازار در استان برگزار شد و دومین استان کشور در حوزه بررسی خوشه “ای تی” است.

اعزام به نمایشگاه های خارجی و بین المللی، هم از دیگر برنامه های مهم شهرک های صنعتی استان است که تاثیر بسزایی در توسعه و تحول مشاغل در استان دارد.

پایان خبر تازوما 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فاصله معنادار سرانه زمین‌صنعتی‌ با میانگین کشوری در کردستان/ صنایع کوچک در کردستان مغفول مانده است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فاصله معنادار سرانه زمین‌صنعتی‌ با میانگین کشوری در کردستان/ صنایع کوچک در کردستان مغفول مانده است"، کلیک کنید.