عدم آگاهی صنف مشاوران املاک و خودرو تولید منازعه می‌کند

عدم آگاهی صنف مشاوران املاک و خودرو تولید منازعه می‌کند

به گزارش خبرگزاری تازوما استان چهارمحال وبختیاری، بهزاد امیدی، رئیس اتحادیه املاک شهرستان شهرکرد، ضمن تقدیر از دادگستری استان خاصه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، به خاطر برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مشاوران املاک و خودرو اظهار کرد: آگاهی‌بخشی آحاد جامعه امری ضروری بوده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه «اولین مشکل هر منازعه، هزینه‌آور بودن آن و وارد کردن خسارت به مردم و دولت است» ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره‌ها، اصلاح و حذف عواملی است که سبب تشکیل پرونده قضایی در محاکم می‌شود و صنف مشاوران املاک و خودرو می‌تواند در تشکیل این نوع پرونده‌ها نقش‌آفرین باشد. به عبارتی، ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی-حقوقی شاغلان صنفی، سبب کاهش حجم ورودی پرونده به محاکم می‌شود.

امیدی افزود: افزایش سطح دانش حقوقی- قضایی شاغلان صنفی نیز آثار چشمگیری برای ایشان دارد؛ از جمله اینکه مشاور املاک ناآگاه درگیر در منازعه می‌شود و بنابراین متحمل هزینه‌های مالی، زمانی و اعتباری می‌شود، بهداشت روانی خود و خانواده‌اش در معرض خطر می‌افتد و…

رئیس اتحادیه صنف املاک شهرستان شهرکرد ضمن اشاره به اینکه شاغلان صنفی از عوامل مؤثر در کاهش یا ایجاد منازعه هستند تشریح کرد: در سه سال اخیر و به منظور افزایش سطح دانش شاغلان صنفی، دادگستری استان با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری، مبادرت به برگزاری ۸ کارگاه آموزشی با تدریس اساتید مجرب برای متقاضیان معرفی شده از اداره ثبت اسناد و املاک می‌کند.

امیدی در بخش دیگری از سخنان خود به سامانه خودنویس و سامانه‌ی کاتب اشاره کرد و گفت: این دو سامانه به تازگی ارائه شدند و گرچه ایراداتی از جمله چگونگی اعمال خیار مجلس، ایجاب و قبول و …  در آنها مطرح است؛ لکن لازم و ضروری است که تمامی متقاضیان مشاور املاک و خودرو، شیوه کار با این سامانه‌ها را فرا بگیرند.

رئیس اتحادیه صنف املاک شهرستان شهرکرد در پایان گفت: آشنایی با نحوه اخذ پروانه از شهرداری، چگونگی صدور سند رسمی در صفر تا صد، چیستی مفاصا حساب، چیستی مشاعات، عدم خلاف و … از مواردی است که متقاضیان باید فرا بگیرند.

گفتنی است،  از سال ۱۴۰۱ به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک، اداره کل صمت و اتاق اصناف، دوره‌های آموزشی برای متقاضیان دریافت پروانه تخصصی مشاوران املاک و خودرو برگزار می‌شود که پس از قبولی در آزمون کتبی به اداره کل ثبت اسناد و املاک جهت صدور پروانه مذکور معرفی می‌شوند.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عدم آگاهی صنف مشاوران املاک و خودرو تولید منازعه می‌کند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عدم آگاهی صنف مشاوران املاک و خودرو تولید منازعه می‌کند"، کلیک کنید.