سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

واضح است که اگر هدف شما این است که فرزندتان زبان دوم را بیاموزد، بهتر است فرزندتان به جای تمرکز بر مسلط بودن، دو زبانه باشد. اگر مغز کودک شما هر دو ساختار زبان را همزمان یاد بگیرد، صحبت کردن به دو زبان برای او بسیار راحت تر خواهد بود.بیایید نگاهی به برخی از تغییرات رشد مغزی در نوزادان و کودکان هنگام فراگیری زبان نگاهی بیاندازیم. این اطلاعات می تواند به ما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد جهت گیری یادگیری کمک کند.

سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

ماه اول – نوزادان تازه متولد شده اتصالات سیناپسی جدیدی را با سرعت تا سه میلیارد در ثانیه ایجاد می کنند (کوتولاک، 1996). هر چیزی که نوزاد می شنود، می بیند، احساس می کند، می چشد و لمس می کند توسط مغز جذب می شود. لباس دخترانه السا  از لباس های  مورد علاقه دخترها است .

یک تا شش ماهگی – در این دورۀ زمانی، نوزادان قادر به تولید صداهایی هستند که در تمام زبان های دنیا استفاده می شود. با این حال، کودک یاد می گیرد که فقط با استفاده از صداها و کلمات موجود در محیط خود صحبت کند.

10 سالگی – حدود نیمی از اتصالات سیناپسی در یک کودک معمولی از بین رفته است. یک فرد بالغ به طور متوسط تقریباً پانصد تریلیون اتصال دارد، و این تعداد به یک وضعیت پایدار می رسد.

12 سالگی – تقریباً قبل از این سن، مغز اسفنجی برای زبان بوده است یعنی هرچه که می شنید مانند اسفنج جذب می کرد. در این دوره است که پایه های تفکر، زبان، بینش، نگرش ها، استعدادها و ویژگی های دیگر پی ریزی می شود. پس از این مرحله از توسعه، معماری اساسی در مغز برای زبان کامل شده است.

مزیتی که کودکان خردسال در آن برتری دارند، یادگیری ضمنی است.

کودکان خردسال چه برتری در آموزش زبان دارند ؟

گوش دادن به صحبت های انگلیسی زبانان و تقلید از آنها. اما این نوع یادگیری نیاز به زمان زیادی مثل زبان مادری دارد.

در سال 2016، مرکز امور دوزبانگی گزارشی داخلی در مورد دروس ماندارین در مدارس ابتدایی برای دولت اسکاتلند تهیه کرد. آنها دریافتند که یک ساعت تدریس در هفته برای کودکان پنج ساله تفاوت معناداری ایجاد نمی کند. اما حتی تنها با نیم ساعت بیشتر و حضور یک بومی زبان، به کودکان کمک می شود تا مطالبی از زبان ماندارین که یادگیری آن برای بزرگسالان سخت تر است، مانند صداها را درک کنند. برای تهیه  لباس شخصیت های کارتونی دخترانه  با ما تماس بگیرید .

یادگیری آسان زبان در کودکان

همه ما یادگیری زبان را به طور طبیعی شروع می کنیم.

نوزادان در حال حاضر به زبان مادری خود آوا ایجاد می کنند.

به عنوان نوزاد، ما می توانیم تمام 600 صامت و 200 مصوت که زبان های جهان را تشکیل می دهند، بشنویم. در سال اول زندگی، مغز ما شروع به پیشرفت می کند و صداهایی را که اغلب می شنویم را تنظیم می کند. نوزادان در حال حاضر به زبان مادری خود غرغر می کنند. حتی نوزادان تازه متولد شده با لهجه گریه می کنند و از سخنانی که در رحم شنیده اند تقلید می کنند.

این پیشرفت همچنین به معنای کنار گذاشتن مهارت هایی است که به آن نیاز نداریم. نوزادان ژاپنی به راحتی می توانند صداهای «ل» و «ر» را تشخیص دهند. بزرگسالان ژاپنی معمولاً این را دشوارتر می دانند.

سوراس می گوید، شکی نیست که سال های اولیه برای یادگیری زبان مادری بسیار مهم است. مطالعات روی کودکان رها شده یا منزوی نشان داده است که اگر گفتار انسانی را زود یاد نگیریم، نمی توانیم بعداً به راحتی آن را جبران کنیم.

اما جالب اینجاست: این منطق برای یادگیری زبان خارجی صدق نمی کند.

دانیلا ترنکیک، روانشناس دانشگاه یورک، می گوید: «نکته مهمی که باید دانست این است که سن با خیلی چیزهای دیگر متفاوت است. زندگی کودکان کاملاً متفاوت از زندگی بزرگسالان است. بنابراین وقتی مهارت های زبانی کودکان و بزرگسالان را مقایسه می کنیم، ترنکیک می گوید: «ما مانند را با مشابه نمی توانیم با هم مقایسه می کنیم».

ترنکیک می گوید: «اگر افراد همفکری پیدا کنید، بیشتر می توانید باهم صحبت کنید و بیشتر به زبان مسلط شوید. و این واقعاً نکته کلیدی است. باید سال ها برای یادگیری زبان وقت بگذارید. اگر انگیزه اجتماعی برای یادگیری آن وجود نداشته باشد، تسلط به آن واقعاً دشوار می شود.»

حتی افرادی که زبان مادریشان انگلیسی است تقریباً یک کلمه جدید در روز را تا میانسالی به زبان خود یاد می گیرند.

اوایل امسال، مطالعه ای در دانشگاه ماساچوست (MIT) بر اساس یک مسابقه آنلاین با نزدیک به 670000 نفر شرکت کننده نشان داد که برای دستیابی به دانش زبان مانند گرامر انگلیسی، بهتر است از حدود 10 سالگی شروع کنید وچراکه پس از این مدت این توانایی کاهش می یابد.

با این حال، این مطالعه همچنین نشان داد که ما می توانیم به مرور زمان در میزان تسلط به زبان از جمله زبان خودمان بهتر شویم. به عنوان مثال، ما فقط تا حدود 30 سالگی به گرامر زبان خود کاملاً مسلط می شویم. این نتایج که به مطالعات آنلاین قبلی اضافه شد، نشان می دهد حتی افراد انگلیسی زبانان تقریباً یک کلمه جدید در روز را تا میانسالی به زبان خود یاد می گیرند.

ترنکیک اشاره می کند که مطالعه MIT مورد بسیار خاص را تجزیه و تحلیل کرده است: توانایی یادگیری یک زبان از نظر دقت گرامری.

«مردم گاهی می پرسند بزرگترین مزیت زبان خارجی چیست؟ آیا پول بیشتری بدست خواهم آورد؟ آیا باهوش تر خواهم بود؟ آیا سالم تر خواهم ماند؟ اما در واقع، بزرگترین مزیت دانستن زبان های خارجی این است که می توانید با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید.

خود ترنکیک اصالتا صربستانی است. او در دهه بیست زندگی خود پس از مهاجرت به بریتانیا به زبان انگلیسی مسلط شد. او می گوید که هنوز هم اشتباهات گرامری دارد، به خصوص زمانی که خسته است یا استرس دارد. لباس بن تن نیروی بی پایان را به پسرها برای تولدشان هدیه بدهید.

او بعداً در ایمیلی می نویسد: «با وجود همه این ها که بسیار هم مهم است، می توانم کارهای شگفت انگیزی به زبان انگلیسی انجام دهم. من می توانم از بهترین آثار ادبی لذت ببرم، می توانم متون معنادار و منسجم با کیفیت قابل انتشار بنویسم.»

در واقع، آزمایش MIT او را به عنوان یک انگلیسی زبان دسته بندی کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, گردشگری و اقامتی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سن یادگیری زبان انگلیسی در کودکان"، کلیک کنید.