رسانه‌ها به تامین امنیت پایدار کمک کنند – خبرگزاری تازوما | اخبار ایران و جهان

رسانه‌ها به تامین امنیت پایدار کمک کنند - خبرگزاری تازوما | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تازوما، سردار جواد تقوی ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران و تجلیل از اصحاب رسانه فعال در اردبیل اظهار کرد: خبرنگاران فعال و شناسنامه دار همواره یار و یاور نیروی انتظامی در برقراری امنیت و آرامش بودند و تلاش کردند تا به تولید امنیت ذهنی در جامعه کمک کنند.

وی اهمیت امنیت ذهنی را مهمتر از امنیت عینی دانست و بیان کرد: در همین ماجرای مادربزرگ اردبیلی عده‌ای فعالان فضای مجازی التهاب و نگرانی ایجاد کردند در حالی که اگر انتشار اخبار ناقص آنها نبود ما در همان روزها قادر به شناسایی عوامل این حادثه ناگوار بودیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: رسانه‌های استان نباید با انتشار شتابزده و بدون تعلل دست به خودزنی زده و فضای استان را ناامن جلوه دهند چرا که این امر تبعات منفی زیادی در جذب سرمایه گذار و گردشگر به استان دارد.

سردار تقوی بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه شناسنامه دار و حقیقی قطعاً از تولید چنین اخبار ناامیدکننده مبرا هستند و سعی می‌کنند رسالت خبری خود را با حفظ اصول امانتداری و انتشار حقایق به شایستگی انجام دهند.

وی تصریح کرد: در گذشته نیز انتشار اخبار عجولانه از این استان در یکی از بیمارستان‌ها فضای ناامنی را در اردبیل ایجاد کرد به طوری که در سایر مناطق ذهنیت خوبی نسبت به این استان و عقبه فرهنگی آن شکل نگرفت.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به برخورد پلیس راهور با وانت بارهای میوه فروش گفت: با همکاری شهرداری اردبیل قرار است محلی برای عرضه میوه و تره بار به صورت محله‌ای تعریف شود تا بعد از اخطار قانونی وانت بار و نیسان‌های میوه فروش در آنجا جمع شوند.

سردار تقوی ادامه داد: ما نمی‌توانیم با برخورد چکشی و قهری جلوی این کار را بگیریم هرچند که برخی از این وانت بارها به صورت زنجیره‌ای به رغم داشتن مغازه اقدام به چنین امر خلاف می‌کنند که قطعاً با همکاری سایر دستگاه‌ها امکان برخورد معقول و منطقی با آنها فراهم می‌آید.

وی در مورد شرایط ترافیکی در اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر هیچ زیرساختی برای بهبود ترافیک و تسهیل گری در این زمینه فراهم نشده و وضعیت ترافیکی اردبیل روز به روز بدتر از گذشته می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری با پرهیز از طرح‌های ناقص باید به توسعه ناوگان عمومی با منطق درست روی آورند وگرنه با اتوبوس گردی نمی‌توان شهروندان را راضی کرد تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

سردار تقوی از آمادگی نیروی انتظامی برای بازدید سرزده از کلانتری‌ها با همراهی خبرنگاران خبر داد و تصریح کرد: واقعیت این است که قرار نیست همه مراجعین به کلانتری از پلیس راضی باشند و قطعاً در بین مراجعین به کلانتری‌ها افراد راضی و ناراضی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری مسابقات ورزشی منابعی برای تأمین امنیت در نظر گرفته شده که امیدواریم هیأت فوتبال با پرداخت مبالغ از ظرفیت نیروی انتظامی به شایستگی استفاده کنند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در پایان گفت: استان اردبیل از استان‌های امن کشور است و آمار جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه در آن بسیار نادر است هرچند که در سال‌های گذشته ما موفق شدیم در کوتاه‌ترین زمان با کارآگاهان زبده عوامل قتل‌های زنجیره‌ای را در این استان شناسایی و دستگیر کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رسانه‌ها به تامین امنیت پایدار کمک کنند – خبرگزاری تازوما | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رسانه‌ها به تامین امنیت پایدار کمک کنند – خبرگزاری تازوما | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.