دسترسی به محتوای فلش در تلویزیون ال جی

شاید به نظر برسد که اتصال فلش به تلویزیون بسیار ساده بوده و هیچ قانون خاصی ندارد اما برخی مواقع ممکن است فلش شناسایی نشده و نیاز باشد به برخی موارد توجه شود. با توجه به اینکه نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی و سوالاتی پیرامون تعمیر تلویزیون معمولا از سوی مشتریان مطرح می شود، در این راهنما نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی و تمامی مواردی که در این رابطه مطرح می شود را به طور کامل توضیح داده ایم.

دسترسی به محتوای فلش در تلویزیون ال جی

کاربرد پورت USB در تلویزیون

همانطور که ممکن است بارها از این پورت تلویزیون استفاده کرده باشید، پورت USB در بیشتر تلویزیون ها از جمله تلویزیون های برند ال جی برای اتصال فلش به تلویزیون و یا وصل کردن هارد اکسترنال به تلویزیون است. ممکن است بخواهید از این طریق گوشی موبایل را به تلویزیون وصل کرده و محتوای آن را بر روی تلویزیون مشاهده کنید اما این پورت در تلویزیون های ال جی مربوط به این کارکرد نیست و آنچه کارخانه ال جی در مورد پورت USB در این تلویزیون ها اعلام کرده است، مربوط به اتصال هارد و فلش است.

نحوه اتصال فلش و هارد خارجی به تلویزیون

برای اتصال فلش به تلویزیون ال جی به سادگی آن را به پورت USB تلویزیون متصل می کنید؛ اگر تلویزیون نزدیک به دیوار متصل شده و برای اتصال فلش با مشکل مواجه می شوید می توانید از USB Hub استفاده کنید تا به سادگی به پورت USB تلویزیون دسترسی داشته باشید؛ البته این قطعه بیشتر برای آن است که تعداد پورت های لپتاپ و کامپیوترها را بیشتر کند.

نحوه دسترسی به محتوای فلش در تلویزیون

برای دسترسی به اطلاعات فلش بر روی تلویزیون GPlus در برخی مدل ها با انتخاب کلید Source و USB و در تعدادی مدل ها با ورود به بخش «رسانه» می توانید به محتوا دسترسی داشته باشید. در این مورد می توانید به راهنمای مراجعه نمایید.

دلیل نخواندن فلش و هارد در تلویزیون

علت عدم پشتیبانی از فلش بر روی تلویزیون ال جی یا هر مارک دیگر، می تواند فرمت فلش یا هارد، فرمت و کدک فایل های داخل آن، ایراد فلش و یا ایراد برد مین تلویزیون باشد. در این شرایط بهتر است با فلش دیگری تلویزیون را بررسی کنید و اگر همچنان مشکل وجود دارد از طریق سایت www.acetvrepair.net اقدام نمایید.

ضبط برنامه بر روی فلش در تلویزیون

برای ضبط برنامه ی کانال ها در تلویزیون ال جی و یا تلویزیون های برند دیگر با انتخاب کلید Record که گاهی با علامت یک دایره مشخص شده است، می توانید انتخاب کنید که ضبط برنامه آغاز شود. بر روی تلویزیون ال جی لازم است برای ضبط برنامه به تلویزیون هارد وصل کنید زیرا فلش را در بیشتر مواقع برای ضبط شناسایی نمی کند اما در تلویزیون مارک جی پلاس و نکسار بر روی فلش نیز ضبط انجام می شود. برای ضبط برنامه می توانید ضبط فوری یا ضبط زمان بندی شده را انتخاب کنید.

یکی از قابلیت هایی که در تلویزیون جی پلاس در نظر گرفته شده است، قابلیت خواندن اطلاعات فلش است. اتصال فلش به تلویزیون جی پلاس بیشتر یک مزیت سخت افزاری است نه نرم افزاری. بنابراین چه در تلویزیون های هوشمند و چه در غیرهوشمندهای GPlus می توان از مزایای این قابلیت استفاده کرد.تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی جی پلاس، درگاه ها و پورت های متنوعی دارند. پورت های USB در همه این تلویزیون ها وجود دارند. حتی در برخی از مدل های مربوط به سری J و K، چندین ورودی USB در نظر گرفته شده است. برای اتصال فلش به تلویزیون GPlus می توان از این درگاه ها استفاده نمود.

امکان پخش دیتا از طریق اتصال فلش به تلویزیون جی پلاس

تلویزیون هایی که با برند GPlus به بازار عرضه شده اند، مزایای زیادی دارند که یکی از آن ها، امکان اتصال فلش به تلویزیون است. تمامی مدل های این برند، صرف نظر از هوشمند بودن یا نبودن، می توانند اطلاعات روی فلش را فراخوانی کنند. البته با شرط سالم بودن فلش و تعریف شدن فرمت فایل های روی آن برای تلویزیون.

در حال حاضر استفاده از حافظه های جانبی با اندازه های مختلف، به یک امر طبیعی و مرسوم تبدیل شده است. شما ممکن است بخواهید چندین آهنگ را از طریق یک دستگاه پخش کننده گوش دهید. یا این که یک فیلم جذاب را به سفارش دوست خود مشاهده کنید. برای این کار می توانید از یک فلش مموری استفاده کرده و فایل مورد نظر خود را از طریق تلویزیون جی پلاس اجرا نمایید.

چگونگی اتصال فلش به تلویزیون جی پلاس

درگاه های متعددی در پشت و اطراف تلویزیون جی پلاس در نظر گرفته شده اند. پورت های USB، HDMI، کامپوننت ها و موارد دیگر از جمله آن ها هستند. هر گاه بخواهید یک دستگاه جانبی را به تلویزیون متصل کنید، باید از این پورت ها استفاده نمایید.برای اتصال فلش به تلویزیون جی پلاس نیز باید آن را به یکی از پورت های USB پشت آن وصل کنید. حتی برای هارد اکسترنال که ظرفیت بیشتری دارد نیز می توانید از همین طریق اقدام نمایید. اما دقت کنید که نوع فلش (USB2.0 یا USB3.0) بر سرعت فراخوانی اطلاعات آن، تاثیر می گذارد

نحوه خواندن اطلاعات روی فلش در تلویزیون جی پلاس

پس از اتصال فلش به تلویزیون جی پلاس، باید بتوانید آن را باز کنید. در این صورت می توانید به اطلاعات روی آن دسترسی داشته و هر نوع فیلم، آهنگ یا ویدیو را از روی آن فراخوانی کنید.

اتصال فلش به تلویزیون جی پلاس معمولی

در تلویزیون های غیرهوشمند برای آن که بتوانید به اطلاعات فلش دسترسی پیدا کنید، از کلید Source روی کنترل استفاده نمایید. با زدن دکمه Source، شما به یک لیست جدید وارد می شوید که می توانید گزینه مربوط به فلش مموری را انتخاب کنید.

اتصال فلش به تلویزیون جی پلاس هوشمند

روش اتصال فلش به تلویزیون جی پلاس هوشمند نیز مانند تلویزیون های معمولی است. اما برای باز کردن فلش باید از منوی اصلی Home اقدام کنید. پس از باز کردن Home یک گزینه تحت عنوان App List نمایش داده می شود. در منوی مربوط به آن، گزینه File Browser می تواند شما را به اطلاعات داخل فلش هدایت کند.

لازم است یادآوری کنیم که در تلویزیون های هوشمند سری جدید ممکن است این مسیر قدری متفاوت باشد. برای مثال، در برخی از مدل ها باید ابتدا کلید Home را بزنید و وارد قسمت Media بشوید. در نهایت اطلاعات روی فلش بر روی صفحه تلویزیون GPlus نمایش داده می شود.در برخی تلویزیون های سری جدید یا مدل های کمی قدیمی تر، ممکن است با گزینه هایی نظیر «پخش کننده رسانه» یا «رسانه ها» نیز روبرو شوید. حتی گاهی به جای گزینه USB باید کلید DMP روی کنترل را بفشارید تا بتوانید اطلاعات روی فلش را اجرا کنید.

نکات مهم در اتصال فلش به تلویزیون جی پلاس

گاهی پس از اتصال فلش به تلویزیون جی پلاس، نمی توان به فایل های آن دسترسی داشت. علت اجرا نشدن دیتاهای روی فلش ممکن است یکی از دلایل زیر باشد:

  • عدم تطابق فرمت فلش با تلویزیون
  • تعریف نشدن نوع فایل های روی فلش برای تلویزیون
  • خرابی فایل های روی فلش
  • وجود مشکل سخت افزاری در تلویزیون مانند خرابی برد مین
  • خرابی فلش مموری و ناخوانا شدن آن

برای این که دلیل عدم اتصال فلش به تلویزیون جی پلاس را تشخیص دهید، باید از یک فلش دیگر نیز استفاده کنید. در صورتی که فلش دوم توسط دستگاه تشخیص داده شده و اطلاعات آن اجرا شود، تلویزیون سالم است. اما اگر فلش مموری دوم نیز نتوانست فراخوانی شود، احتمالا باید سلامت پورت USB و سالم بودن برد مین تلویزیون GPlus بررسی گردد.

منبع : youtube.com

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دسترسی به محتوای فلش در تلویزیون ال جی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دسترسی به محتوای فلش در تلویزیون ال جی"، کلیک کنید.