تبادل زندانیان میان ایران و سوید با وساطت عمان

تبادل زندانیان میان ایران و سوید با وساطت عمان

به گزارش تازوما دولت عمان اعلام کرد که در نتیجه درخواست دولت های ایران و سوید از سلطنت عمان برای میانجیگری در پرونده زندانیان موجود در 2 کشور، تلاش های عمان منجر به توافق میان 2 طرف برای تبادل زندانیان شد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عمان، امروز-شنبه- زندانیان 2 طرف از تهران و استکهلم به مسقط انتقال داده شدند تا اقدامات لازم برای بازگشت آن ها به کشورهایشان انجام شود.

به نقل از تازوما سلطنت عمان از فضای مثبت در مذاکرات دو طرف ایرانی و سویدی در مسقط تمجید و تاکید کرد که خواهان حل و فصل این پرونده انسانی است.

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه نیز در پیامی در شبکه ایکس نوشت: خرسندم به اطلاع ملت عزیز ایران برسانم آقای حمید نوری که از سال 98 در سوید در بازداشت غیر قانونی به سر می برد، آزاد و تا ساعاتی دیگر به کشور بازخواهد گشت. این موفقیت مرهون تلاش همکارانم در قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه، به خصوص برادرم شهید دکتر امیر عبداللهیان، می باشد.

اولف کریسترسن، نخست وزیر سوید نیز از بازگشت 2 شهروند زندانی این کشور در ایران به نام های سعید عزیزی و یوهان فلودروس به سوید خبر داد.

311311

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تبادل زندانیان میان ایران و سوید با وساطت عمان" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تبادل زندانیان میان ایران و سوید با وساطت عمان"، کلیک کنید.