افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان

به گزارش خبرگزاری تازوما استان سمنان، حسین درخشان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تردد 20 میلیون زایر و وجود 650 کیلومتر راه اصلی در استان سمنان که آبستن حوادث هستند، اظهار کرد: استان سمنان انواع بحران اعم از تصادفات، سقوط از کوه تا سیل و حادثه قطار را تجربه کرده است و مسیرهای ارتباطی این استان، مهمترین عامل تعدد بروز حوادث محسوب می شوند، به همین دلیل نیاز بیشتری به پایگاه امداد و نجات داریم و در تلاش هستیم 15 پایگاه امداد و نجات فعلی را به 20 پایگاه افزایش دهیم.

وی با اشاره به اقدامات سال گذشته جمعیت هلال احمر در بحث جلوگیری از بروز حوادث، افزود: یکی از اولویت های هلال احمر کاهش حوادث با ارایه برنامه های پیشگیرانه است و در همین راستا با ارایه آموزش های عمومی سعی کردیم تا این امر را محقق کنیم، به عنوان مثال در مدارس طرح ملی دادرس و در مراکز پیش دبستانی، غنچه طرح هلال را اجرایی کردیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان سمنان با تاکید بر فعالیت 15 پایگاه امدادونجات و یک فروند بالگرد امدادی در استان، خاطرنشان کرد: در هر کدام از پایگاه ها، پنج نیرو همراه تجهیزات لازم به ارایه خدمات می پردازند و هنگام حوادث مرتبط با کویر و کوهستان از ظرفیت بالگرد امدادی استفاده می شود.

درخشان در ادامه از فعالیت بیش از 980 نجات گر در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در هنگام بحران از ظرفیت این نیروهای نجات گر آموزش دیده که جزو نیروهای داوطلب هستند بهره مند خواهیم شد.

وی با اشاره به انجام میانگین هفت عملیات روزانه امداد و نجات در سال گذشته، افزود: در یک سال اخیر 1827 عملیات امدادی در مجموعه هلال احمر صورت گرفت که در جریان این عملیات ها، 680 نفر از حادثه دیدگان به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: میزان حوادث از سال گذشته تا کنون 24 درصد کاهش داشته است و این امر مهم با همکاری و مشارکت و آگاهی مردم و دستگاه های امدادرسان محقق شد.

درخشان در پایان اظهار کرد: چهار هزار داوطلب و 244 پزشک داوطلب با جمعیت هلال احمر استان سمنان همکاری دارند.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان"، کلیک کنید.