آکسیوس: آشوب دموکرات‌ها، سخنرانی نتانیاهو را به حاشیه رانده است

آکسیوس: آشوب دموکرات‌ها، سخنرانی نتانیاهو را به حاشیه رانده است

وبگاه خبری آمریکایی تحلیل کرد، تب‌وتابی که در پی کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در حزب دموکرات به راه افتاده، باعث شده است تا بسیاری از اعضای این حزب سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» در کنگره آمریکا را در اولویت‌های اصلی خود قرار ندهند.

به گزارش تازوما، پایگاه «آکسیوس» نوشت، برخی قانونگذاران دموکرات بر این باورند که تحولات اخیر از جمله انصراف «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از دومین نامزدی‌ خود برای انتخابات ریاست جمهوری، اهمیت سخنرانی‌ای که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است امروز چهارشنبه در کنگره آمریکا ایراد کند، در داخل حزب کاسته و همچنین «مایک جانسون» رئیس جمهوری‌خواه کنونی مجلس نمایندگان آمریکا نمی‌تواند با استناد به این سخنرانی روی اختلافات درون‌حزبی دموکرات‌ها بر سر مساله حمایت از رژیم صهیونیستی مانور بدهد.

«ترزا لجر فرناندز» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: «این سخنرانی هم‌اکنون آن اهمیتی که قبلا به نظر می‌آمد داشته باشد را نداشته و برخی از ما حالا می‌گوییم که ما دیگر آن را برجسته نخواهیم کرد و این کار به ما کمک خواهد کرد. من صادقانه فکر می‌کنم حتی برخی نمایندگان دموکرات برنامه سخنرانی نتانیاهو یادشان رفته است.»

به نوشته «باراک راوید» تحلیلگر وبگاه آکسیوس، نتانیاهو در حالی قرار است حدود ۲ بعدازظهر چهارشنبه به وقت آمریکا (حدود ۲۱:۳۰ به وقت تهران) خطاب به کنگره آمریکا سخنرانی کند که امید دارد با این سخنرانی نقش خود را در ایالات متحده و تل‌آویو برجسته سازد.

موضوع سخنرانی نتانیاهو در کنگره از زمان مطرح شدن در ماه مارس گذشته به دموکرات‌هایی که دچار اختلافات شدیدی بر سر حمایت از رژیم صهیونیستی به ویژه بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی شده‌اند، مناقشه جدیدی را داده است.

دموکرات‌های آمریکا در سه هفته گذشته شدیدا درگیر دست و پنجه نرم کردن با تبعات عملکرد فاجعه‌بار جو بایدن ۸۱ ساله در اولین مناظره ریاست جمهوری با دونالد ترامپ جمهوریخواه و زیر سوال رفتن شدید کفایت او بعد از این مناظره بوده‌اند.

به گزارش آکسیوس، بیش از ۱۲ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که مواضع متفاوتی در قبال تل‌آویو داشته‌اند، اذعان کرده‌اند که حزب دموکرات در مقطع کنونی اهمیت چندانی به سخنرانی نتانیاهو نسبت به اهمیتی که در ماه‌های گذشته برای آن قائل بود، نمی‌دهد.

«مارک پوکان» نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت ویسکانسین گفت: «در نظر بگیرید که نتانیاهو وقتی در وسط این همه موضوع مهم به اینجا می‌آید دیگر کسی اهمیتی برای او قائل نمی‌شود. در این شکی نیست.»

«جارد موسکوویتز» نماینده دموکرات دیگری گفت حزب وی بعد از مناظره اول ریاست جمهوری «پشت سر هم در وضعیت اضطراری بوده است.»

«ورونیکا اسکوبار» نماینده دموکرات دیگر نیز گفت: «بعد از تحولات هفته گذشته که به اندازه یک دهه خبرساز شد، دیگر هیچکس مثل قبل درباره سخنرانی او (نتانیاهو) حرف نمی‌زند.»

«الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات از نیویورک نیز گفت: «فکر می‌کنم رخ دادن یکی از دراماتیک‌ترین تحولات سیاست مدرن آمریکا در چند روز گذشته انرژی روانی زیادی را از افراد ما گرفته است.»

به نوشته آکسیوس انتظار می‌رود که تعداد قابل توجهی از قانونگذاران حزب دموکرات سخنرانی امروز نتانیاهو را تحریم کنند و همزمان با آن اعتراضاتی علیه آن برگزار شود. یک منبع دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت انتظار می‌رود بین ۵۰ تا ۱۰۰ دموکرات در سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حضور پیدا نکنند.

برخی قانونگذاران نیز گفته‌اند نگران وضعیت امنیتی هستند و همزمان گروه‌های حامی فلسطین اعلام کرده‌اند قصد دارند در محل کنگره آمریکا ده‌ها هزار معترض را برای تظاهرات بسیج کنند و در نتیجه این فراخوان تدابیر امنیتی پلیس قرار است تقویت شود.

اوکاسیو کورتز، نماینده ترقی‌خواه دموکرات همچنین گفت در سخنرانی نتانیاهو حاضر نمی‌شود و تیم او در حال ارزیابی تهدیدات بوده تا ببیند به او باید اجازه حضور در ساختمان کنگره در روز چهارشنبه را بدهد یا ندهد.

پایان خبر تازوما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آکسیوس: آشوب دموکرات‌ها، سخنرانی نتانیاهو را به حاشیه رانده است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آکسیوس: آشوب دموکرات‌ها، سخنرانی نتانیاهو را به حاشیه رانده است"، کلیک کنید.