آفرین‌واره «راوی عشق» فرصتی برای کشف استعدادها و فیلم‌سازها – خبرگزاری تازوما | اخبار ایران و جهان

آفرین‌واره «راوی عشق» فرصتی برای کشف استعدادها و فیلم‌سازها - خبرگزاری تازوما | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تازوما، عبدالرضا صادقی جهانی، ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مورد مزایای برگزاری جشنواره‌ها و آفرین‌واره‌های هنری اظهار کرد: این آفرینواره، آغاز سرمایه گذاری در حوزه آئین‌ها و مناسک مذهبی است تا با تقویت فیلم‌سازها در آینده و در دوره‌های بعدی گوشه‌ای از عظمت این عزاداری‌ها را به تصویر بکشند.

وی ادامه داد: فیلم‌سازهایی که امسال به این آفرینواره می‌آیند تازه این رویدادها را تجربه می‌کنند که در سال‌های بعد به بارخواهد نشست و جواب خواهد داد و این آفرین‌واره یک سرمایه‌گذاری برای سال آینده و سال‌های آینده است.

رئیس هیئت داوران بخش فیلم دومین آفرین‌واره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» تصریح کرد: همیشه از دل این جشنواره‌ها و رویدادها فیلمسازهایی کشف می‌شوند و ژانرهایی به وجود می‌آیند و این جشنواره فرصت خوبی خواهد شد که فیلم‌سازهایی در آینده برای این رویداد بزرگ شناخته بشوند.

وی عنوان کرد: ویژگی منحصر به فرد این آفرین‌واره این است که دسته حسینیه و زینبیه و مراسم عزاداری با عظمت خودشان در حال برگزاری هستند، اما فیلمسازها باید بتوانند قصه و طرح خودشان را در مقابل عظمت این مراسم‌ها پیاده کنند که خیلی کار سختی است.

صادقی افزود: اگر فیلم‌سازها بتوانند در این فضا سوژه خود را پیدا کنند، یک تجربه درخشانی در کارنامه آن‌ها اتفاق خواهد افتاد و این تجربه در کارهای بعدی آن‌ها هم خیلی تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره‌های دیگر نیز فیلم‌ها ساخته و به جشنواره‌ها ارسال و داوری می‌شود، بیان کرد: اما اینجا فیلم‌ها تولید می‌شود و فیلمساز در حال تولید فیلم‌نامه است که از این منظر بسیار جذاب است.

رئیس هیئت داوران بخش فیلم آفرین‌واره بین‌المللی فیلم و عکس راوی عشق با اشاره به اینکه داوران از سختی کار در این شرایط مطلع هستند، یادآور شد: مهم‌ترین سختی هم این است که دسته عزاداری در اختیار فیلمساز نیست و خارج از اختیار او است و فیلمساز باید خودش را با او تطبیق بدهد، ما این سختی‌ها را در داوری لحاظ خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما و تیم‌های شرکت‌کننده این است که گوشه بسیار کمی از این عزاداری‌ها را نشان بدهیم، ما دنبال موضوعاتی هستیم که درلایه‌های متفاوت اجتماع وجود دارد و زنجان هم از جایگاه ویژه‌ای در محرم و عزاداری‌های امام حسین (ع) برخوردار است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آفرین‌واره «راوی عشق» فرصتی برای کشف استعدادها و فیلم‌سازها – خبرگزاری تازوما | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آفرین‌واره «راوی عشق» فرصتی برای کشف استعدادها و فیلم‌سازها – خبرگزاری تازوما | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.